ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2023 BAHAR DÖNEMİ BİTİRME PROJELERİ


Öğretim Üyesi                 

Proje Başlığı                     

Kısa Açıklama                                    

Doç. Dr. Mahmut DİRİK         

Akıllı Ev Otomasyon Sistemi       

Evdeki cihazları otomatik kontrol eden bir sistem

Akıllı Trafik Yönetimi ve Tahmini

Gerçek zamanlı trafik verilerini kullanarak trafik akışını optimize eden ve trafik yoğunluğunu tahmin eden bir sistem oluşturma

Görüntü Tabanlı Ürün Tavsiye Sistemi

Kullanıcının yüklediği bir resme benzer ürünleri e-ticaret sitelerinden otomatik olarak bulan bir sistem geliştirme.

IoT (Nesnelerin İnterneti) Tabanlı Akıllı Tarım Sistemi

Tarım alanındaki sulama, ışık ve sıcaklık gibi faktörleri otomatik kontrol eden bir sistem oluşturma.

Kişisel Sağlık Asistanı

Kullanıcının sağlık verilerini analiz edip, diyet, egzersiz ve genel sağlık önerileri sunan bir mobil uygulama.

Makine Öğrenimiyle Desteklenen Güvenlik Kamerası Uygulaması

Güvenlik kameraları için anormal hareketleri veya durumları otomatik olarak tespit eden bir sistem.

 

 

 

 

 

Dr. Öğr. Üyesi Murat ASLAN

Görme Engelliler İçin Mesafe Hesaplamalı Mobil Tabanlı Anlık Bildirim Sistemi

 

Görüntü İşleme Tabanlı Gerçek Zamanlı Kopya Tespit Sistemi

 

Arduino Uno Tabanlı Akıllı Sera Otomasyonu

 

Mobil Uygulama Destekli Akıllı Otopark Sistemleri

 

İşitme Problemi Yaşayan İnsanlar için Görüntü Tabanlı Türk İşaret Dili Çevirme Sistemi

 

 

 

 

Dr. Öğr. Üyesi Emrullah GAZİOĞLU

Üniversiteler için otomatik ders programı hazırlama yazılımı

 

Üniversiteler için otomatik sınav programı hazırlama yazılımı

 

Yüz tanıma ile yoklama alan sistem tasarımı

 

TensorFlowLite ile telefon kamerası üzerinden nesne tanıma

 

Dr. Öğr. Üyesi Rasim ÇEKİK

 

Film Önerisinde Bulunacak Bir Film Platformu Tasarımı

(ÖNERİ SİSTEMLERİ)

Bu platformda kullanıcılara ilgilerine göre film önerisinde bulunacaktır. Bu işlem için mevcut öneri algoritmaları ve verileri kullanılacaktır. Öneri sunmak için de bir web arayüzü tasarlanacaktır.

Oteller İçin Çoklu Kriterli Öneri Sistemi

(ÖNERİ SİSTEMLERİ)

Bu projede oteller için bir öneri sistemi geliştirilecektir. Otellere daha önce gitmiş ve birden fazla kritere puan vermiş müşterilerin verileri üzerinden bir öneri sistemi geliştirilecektir.

Gelen Maillerin Spam Olup Olmadığını Tespit Eden Spam Sınıflandırıcı

(METİN MADENCİLİĞİ)

E-posta kutusuna gelen lüzumlu ve istenmeyen (spam) gereksiz mailleri birbirinden ayırmak gerekir. Bu işlemi gerçekleştirecek bir sistem tasarlanacaktır.

Covid19 Salgını Boyunca İnsanların Yasadığı Duyguları Analiz Etme

(METİN MADENCİLİĞİ)

Bu proje kapsamında insanların Covid-19 salgınında, salgının insan duyguları üzerindeki etkisi araştırılacaktır. Bunun için insanların pandemi hakkında attığı tweetler ve insanlardan doldurulması istenen anket sonuçları üzerinden duygu analizi işlemi ile bir metin madenciliği yapılacaktır.

Yazar Tanımlama Sistemi

(METİN MADENCİLİĞİ)

Bir yazının hangi yazara ait olduğu tespit edecek bir sistem geliştirilecektir. Bu işlem için bazı yazarların yazıları alınacak ve bu veriler üzerinde bir model oluşturulacaktır.

Görüntü İşleme Teknikleri İle Yüz Tanıma

(VERİ MADENCİLİĞİ)

Bu proje kapsamında tarayıcı, kamera ya da fotoğraf makinesi üzerinden alınan görüntülerin yorumlanabilmesi işlemi gerçekleştirilecektir. Bireylerin fotoğrafları elde edilerek bireylerin yüz bölgeleri tespit edilecek ve hangi bireye ait olduğu saptanacaktır.

EKG Veri Sinyallerinin Makine Öğrenmesi Metotları İle Yorumlanma

(VERİ MADENCİLİĞİ)

EKG verilerinin işlenerek bireyin hastalık durumunu değerlendirilecektir. Sistem gerçek EKG çıktıları üzerinde bir veri madenciliği işlemini yapacaktır.

Şırnak İli Hava Kirliliği Risk Tahmin Sistemi

(VERİ MADENCİLİĞİ)

 

Bir bölgedeki hava kirletici nedenleri belirleme o bölgede sağlıklı hava oluşturma için en önemli etkenlerin başından gelmektedir. Bu proje ile Şırnak ilinde mevcut hava kirleticilerin etkisi veri madenciliği yöntemleri ile tespit edilmeye çalışılacak ve ilin gelecekte hava kirliliği riski tahmin edilecektir. Bu proje öncesinde önemli bir saha araştırması gerekmekte ve proje başarısı toplanan verilere bağlıdır.

 

JavaScript ile Nesne Tabanlı Oyun Tasarlama

(PROGRAMLAMA)

Bu proje kapsamında Javascript ile oyun tasarımı gerçekleştirilecektir. Oyuna öğrencinin ilgilisine göre karar verilecektir.

Gereksinimler;

·        Temel Html, Css ve Javascript Bilgisi

·        Html5 Canvas Elemanı kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak.

 

Robotik Kodlama Eğitim İçerikli Web Tabanlı Portal

(PROGRAMLAMA)

Bu proje için yeni bir web tasarlanacaktır. Bu web sayfasında Robotik Kodlama Eğitimi içerikleri yer alacaktır. Sayfada bazı içeriklerin görüntülenmesi için login olması gerekir. İçerikler oynatılabilen ve oynatılamayan materyallerden oluşabilir.

 

Masaüstü Otomasyon

(PROGRAMLAMA)

Bu projede öğrencinin seçtiği herhangi bir birim (hastane, kütüphane, Üniversite Öğrenci vb. otomasyonları) için veri kayıt otomasyonu oluşturulacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

Bitirme Proje Konuları

 

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Gül

Robotik ve otomasyon sistemleri

Drone Geliştirme

Web tabanlı uygulamalar ve mobil uygulamalar

 

Oyun geliştirme ve sanal gerçeklik

 

Nesneye yönelik programlama dilleri

Form tabanlı öğrenci otomasyon sistemi

Görüntü işleme ve bilgisayarlı görü

 

Yapay zeka ve makine öğrenimi uygulamaları

 


1.11.2023